groeten uit HongKong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Riet en Roel Bosch - WaarBenJij.nu groeten uit HongKong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Riet en Roel Bosch - WaarBenJij.nu

groeten uit HongKong

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Riet en Roel

15 Februari 2017 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve familie en vrienden in Nederland en Ierland,

Vanuit HongKong een hartelijke groet! Bedankt voor de lieve wensen, die we op ons eerste bericht mochten ontvangen.

We zijn dinsdagmorgen keurig op tijd opgehaald door de taxi. Geregeld via Tinker, echt een aanrader. Tien minuten van tevoren kregen we nog een SMS dat de taxi er aan kwam. Op het vliegveld hebben we de koffers ingeleverd en kregen gelijk ieder 3 instapkaarten, voor de vlucht naar HongKong, voor de tweede vlucht naar Auckland en voor de binnenlandse vlucht naar Christchurch.

De eerste vlucht hebben we er dus opzitten. 12 uur in het vliegtuig, maar het is ons 200% meegevallen. We reizen op de lange afstand Premium Economy. Dat geeft iets meer beenruimte en iets comfortabelere stoel. Maar wat een service aan boord bij Cathay Pacific. We werden verwelkomd met een glas champagne. Nou was het toch Valentijnsdag dus hebben we het er maar goed van genomen. Het eten was prima. Goed verzorgd, lekkere wijn erbij. Aan boord hadden we een individueel scherm waar je vele films kon bekijken en de route volgen. Ook had het vliegtuig twee camera's, een boven in de staartvleugel en een onder de romp. Heel bijzonder om zo het opstijgen en landen te zien!

Na het eten, we vlogen inmiddels voorbij Sint Petersburg, zagen we het al wat donkerder worden. Even later gingen de lichten uit en zowaar hebben we nog best wel geslapen. Je wordt wel een paar keer wakker door een huilend kind of een passagier achter je die niet kan slapen en een film aan het kijken is waarbij ze diverse keren hard moest lachen.

Omdat we vandaag pas om kwart voor vier doorvliegen had ons reisbureau een kamer in het hotel op het vliegveld geboekt. Dan kunnen we toch even lekker de benen strekken, een frisse douche nemen en nog even van een lekker Aziatisch ontbijtje genieten. En tegen de verwachting in alvast een berichtje doorsturen!

Dat betekent overigens ook dat we "even" door de immigration moesten. Formulier invullen, in een hele lange rij wachten (ging achteraf best snel) en langs een norse beambte die niet kon spreken of stokdoof was. Voor de rest zagen we alleen maar veel, heel veel HongKong Chinezen met handschoentjes aan, die je vriendelijk de weg wezen. Sommige droegen mondkapjes. En als je een hoed of pet op had moest je je temperatuur laten meten......
Wist je trouwens dat al die Chinezen Europese namen hebben, zoals Karin, Elene, Tom? Dat zijn in ieder geval namen, die we kunnen uitspreken!

Het volgende bericht ontvangen jullie uit Nieuw Zeeland !
hartelijke groeten van Riet en Roel

• 15 Februari 2017 - 09:54

Ton:

Geweldig en wat heerlijk dat het eerste gedeelte van de reis al zo goed verlopen is. Veel plezier Ton en Yvonne

• 15 Februari 2017 - 10:23

Carin:

Geweldig voor jullie dat de reis tot nu toe zo goed is verlopen! Jullie ervaringen in het vliegtuig herkennen wij. Ook wij hebben ademloos zitten kijken naar wat er onder en voor ons te zien was. Geweldige vondst die camera's!
    Geniet maar!

• 15 Februari 2017 - 11:04

Ellen:

De reis is dus al goed begonnen! Ben benieuwd wat wrong meer volgt! Goede reis verder en tot in niet zeeland!

• 15 Februari 2017 - 18:45

Hennie:

Fijn dat het zo goed gaat. We blijven jullie volgen.
    Groetjes Evert en Hennie

• 15 Februari 2017 - 22:54

Martijn:

Heee, dat is boffen. Zo'n leuke vliegreis mag je gewoon nog een keer maken :)

Veel plezier in Aotearoa.

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Onze droomreis naar Nieuw Zeeland

Wij gaan een rondreis maken door Nieuw Zeeland. We vliegen vanuit Düsseldorf via HongKong naar Auckland in Nieuw Zeeland. We beginnen op het zuidereiland, dus vliegen we nog door van Auckland naar Christchurch. Vanaf Christchurch reizen we met de auto naar Akaroa, Twizel, Te Anau en Fiordland Manapouri. We maken een tweedaagse boottocht door het fjordengebied van Nieuw Zeeland. Vervolgens reizen we via Wanaka en Bruce Bay naar Greymouth. Daar pakken we de Tranz Alpine, een trein met panoramarijtuigen, naar Christchurch.

We blijven even in Christchurch om de stad te bezoeken waar onze zoon Martijn in 2009 zijn stage heeft gedaan. We reizen door naar Kaikoura. Hier staan excursies naar walvissen en dolfijnen op het programma. Dit gebied is in november 2016 door een aardbeving getroffen. Daarbij is o.a. de zeebodem meer dan 2 meter omhoog gekomen! Of de excursies doorgang kunnen vinden is nog onzeker. De haven is nu slechts bij hoogtij bereikbaar voor kleinere schepen.

De hoofdweg ten noorden van Kaikoura is geblokkeerd door vele aardverschuivingen. We moeten een grote omweg maken om in Picton te komen, waar de veerboot vertrekt. Daarom hebben we onderweg een overnachting in Murchison (in de bergen).

Vanuit Picton varen we met de veerboot over naar het Noordereiland naar Wellington. We kunnen even in deze hoofdstad van Nieuw Zeeland rondkijken. Vandaar gaan we naar Kapiti Island, een natuurreservaat, waar we een dag en nacht te gast zijn bij de Maori's.

Dan gaan we naar de laatste 3 bestemmingen van onze reis: Okakune, Taupo en Whitianga. Als de reis er op zit vliegen we vanuit Auckland via HongKong weer terug naar Düsseldorf.