weer thuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Riet en Roel Bosch - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Riet en Roel Bosch - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Riet en Roel

20 Maart 2017 | Nederland, Heeze

Lieve familie en vrienden,

Onze droomreis van 5 weken in Nieuw Zeeland zit er op! Dat betekent ook dat het bijhouden van deze blog er op zit. Wij hebben gemerkt dat jullie dit reisverslag erg goed gelezen hebben. Dat was voor ons ook de motivatie om hier mee door te gaan. We hebben dan ook genoten van de reacties van jullie. Onze hartelijke dank daarvoor.

Dat Nieuw Zeeland toch wel wat verder weg ligt dan de provincie Zeeland is wel duidelijk. Het tijdsverschil van 12 uur was soms wat verwarrend, want als wij 's morgens aan het ontbijt zaten, waren jullie nog op de vorige avond bezig met het diner. En als jullie aan het ontbijt zaten, hadden wij ons diner.

Op zondagmorgen plaatselijke tijd 9 uur zijn wij met de auto vertrokken richting Auckland, een rit van 3 uur. In de middag vertrok ons vliegtuig naar HongKong, een vlucht van ongeveer 12 uur. Daar hadden we een overstap van 4 uur en toen nog een vlucht van ongeveer 12 uur naar Düsseldorf. We vlogen nu met de tijd mee. Dat betekent dat halverwege de eerste vlucht de zon ging verdwijnen en dat het pas in Düsseldorf weer licht werd. Voordeel was dat er een lange rijd beschikbaar was tussen diner en ontbijt en die tijd werd benut om het vliegtuig in het donker te zetten. Als je wilde kon je wel een film kijken, maar de meeste mensen - wij ook - hebben in die tijd geslapen. Frappant is dat we eigenlijk geen last van een jetlag hebben. We hadden vanmorgen echt het gevoel dat het ook morgen - en niet avond zoals in Nieuw Zeeland - was. En vandaag zijn we gewoon aan de slag gegaan om de was te doen en de berg post weg te werken.

Nogmaals heel erg bedankt voor het volgen en voor de reacties.

Riet en Roel

• 20 Maart 2017 - 19:40

Emiel:

Welkom thuis Roel en Riet.
    Tot binnenkort, kunnen we ook de andere foto's bekijken. Was leuk die blog.
    Emiel

• 20 Maart 2017 - 20:13

Tinie :

Welkom thuis, Riet en Roel!
    Hartelijke groet,
    Tinie

• 20 Maart 2017 - 21:31

Wijnand & Trijnie:

Wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen. Geniet lekker na van deze mooie reis.
    Welkom thuis!

• 20 Maart 2017 - 22:29

Susanna En Ernie:

Welkom thuis en ook bedankt! Het was ontzettend leuk om jullie verhalen te kunnen lezen, groeten vanuit Castlebar

• 21 Maart 2017 - 15:02

Ton:

Beste Roel en Riet,

Welcome home en bedankt voor de leuke verhalen en foto's. Groet Ton en Yvonne

Verslag uit: Nederland, Heeze

Onze droomreis naar Nieuw Zeeland

Wij gaan een rondreis maken door Nieuw Zeeland. We vliegen vanuit Düsseldorf via HongKong naar Auckland in Nieuw Zeeland. We beginnen op het zuidereiland, dus vliegen we nog door van Auckland naar Christchurch. Vanaf Christchurch reizen we met de auto naar Akaroa, Twizel, Te Anau en Fiordland Manapouri. We maken een tweedaagse boottocht door het fjordengebied van Nieuw Zeeland. Vervolgens reizen we via Wanaka en Bruce Bay naar Greymouth. Daar pakken we de Tranz Alpine, een trein met panoramarijtuigen, naar Christchurch.

We blijven even in Christchurch om de stad te bezoeken waar onze zoon Martijn in 2009 zijn stage heeft gedaan. We reizen door naar Kaikoura. Hier staan excursies naar walvissen en dolfijnen op het programma. Dit gebied is in november 2016 door een aardbeving getroffen. Daarbij is o.a. de zeebodem meer dan 2 meter omhoog gekomen! Of de excursies doorgang kunnen vinden is nog onzeker. De haven is nu slechts bij hoogtij bereikbaar voor kleinere schepen.

De hoofdweg ten noorden van Kaikoura is geblokkeerd door vele aardverschuivingen. We moeten een grote omweg maken om in Picton te komen, waar de veerboot vertrekt. Daarom hebben we onderweg een overnachting in Murchison (in de bergen).

Vanuit Picton varen we met de veerboot over naar het Noordereiland naar Wellington. We kunnen even in deze hoofdstad van Nieuw Zeeland rondkijken. Vandaar gaan we naar Kapiti Island, een natuurreservaat, waar we een dag en nacht te gast zijn bij de Maori's.

Dan gaan we naar de laatste 3 bestemmingen van onze reis: Okakune, Taupo en Whitianga. Als de reis er op zit vliegen we vanuit Auckland via HongKong weer terug naar Düsseldorf.